In buurtcentrum Trefpunt Oase kwamen woensdag 3 juni veel 55-plussers samen voor de bijeenkomst Veilig Online. De gemeente Zoetermeer en de politie organiseerden deze middag om inwoners te informeren over online oplichting, telefonische fraude en hoe je verdachte situaties herkent.Floor en Sander van het project Digitale Veiligheid Zoetermeer gaven praktische tips om veilig online te blijven.
Ook twee BOA’s deelden ervaringen uit de praktijk. Bezoekers vertelden openhartig over hun eigen (bijna-)oplichtingsgevallen en stelden volop vragen.Na afloop konden deelnemers informatiefolders meenemen, de grote opkomst laat zien hoe actueel dit onderwerp is.